Kedy si začínal s hraním?
S hraním som začal asi pred 2 rokmi, – no ak sa to hranie dá nazvať, kúpil som si od niekoho kto vyhadzoval za lacný peniaz 2 gramófony zn.Tesla (tuším HC 48) s malým tanierom a s dvoma klasickými rýchlosťami na kladkový pohon (čistý kus plechu – keď to človek otvoril nič tam nebolo), najlacnejší mixpult na trhu so smiešnymi malými šablami, 2 reklamné slipmaty – čo bola asi najkrajšia časť výbavy a začal skúšať…
Ako si sa dostal k dj-ingu?
Hiphop počúvam asi od 1990, vtedy bola v hip-hope moja srdcovka hlavne breakdance, kt. som vtedy podľa videoklipov, neskôr podľa filmu Beat Street trénoval. Serióznejšie až od 1992 keď naši kúpili satelit a ja som číhal na MTV na nejaké černošské videoklipy, kde by sa mohol mihnúť breakdance. Objavil som reláciu YO MTV RAPS! s Ed Loverom, Doctorom Drem a po nich išiel vždy Fab 5 Fredy. Pomali mi to začalo prenikať pod kožu a ja som pomaly začal chápať súvislosti hip-hop kultúry. Vždy ma fascinovali skreče a rôzne cuty v skladbách. S breakom som prestal, lebo jednoducho nebola motivácia s kým trénovať a priznám sa, že hlavne som spohodlnel. Na prelome ako som s breakom končil, v Trnave začala trénovať nová éra bboyov a poviem, že fakt dobrých (dnes ich ľudia poznajú pod Three style steps). Moja prvá robota, bola predávanie hudobných nosičov. Predajňa mala i svoj audiofilský (high-end) kútik s drahou audio technikou a počúvaciu miestnosť, kde sa stretávali zaujímavý ľudia, takže v robote som nabral nové skúsenosti (napr. som dovtedy nevedel, že platňa má lepší zvuk ako CD). Kedže sa vtedy začala i éra napalovania CD, postupne som si uvedomoval, že tento nosič stráca u mňa svoju hodnotu. To viete, napálite si mnoho cd s pocitom výbornej investície, po čase sa tieto cd začínajú povalovať úplne všade (s obalom, bez obalu), proste humus. Nemáte už takú radosť a prístup ako keď to nebolo také ľahké si zadovážiť vlastné, a teda tažko zohnané a regulérne kúpené cd. Naviac ma prestalo baviť iba počúvať. Ak som si našiel chvíľu času na počúvanie, proste som nevydržal len tak sedieť a počúvať.Uvedomenie si, že človek môže škŕkať, pohybovať so skladbou ako sa mu zachce dávalo obrovské možnosti. Tak toto sú tie argumenty, ako som sa dostal ja k platniam a gramofónu. Keď myslíš dj-ing ako hranie pred ľuďmi, tak to iba na seba nadväzuje – máš platne, pozvú ťa niekde zahrať, máš gramofóny a skúšaš, čo to dokáže.
Ako ťa to celé ovplyvňuje?
Ovplyvnilo ma to, že platňa dáva obrovské možnosti, pohybovanie s pasážami, skrečing, do istej miery i pocit vlastnenia – archivovania 12iných ozajstných oficiálne vydaných oblúbených trackov. Z technickej stránky ma ovplyvňujú všetci lepší dj-i. A pri výbere (kupovaní) ma ovplyvňuje hlavne beat, hudobný flow.
Máš nejaký oblúbený vinyl, ktorý proste musíš vždy zahrať?
Ak som pozvaný na party, snažím sa potláčať pocit zahrania konkrétneho titulu, v tomto prípade sa to snažím brať, že ja som nástroj na vytvorenie nálady u ľudí na party. Ak sa mi to podarí a ja vidím, že sa ľudia bavia, potom prikladám drevo do pece.
Ok, čo nám povieš o tvojej ukážke?
Dj-ing, má viacero odvetví,Taxis bol taký jednoduchý náčrt, uznávam scratching, je najpopulárnejší.
Čo ti dáva dj-ing?
Party hranie, zábava, oddych, únik z každodenného života, seberealizáciu.
Pripravuješ sa špeciálne na vystúpenia?
Moja príprava na vystúpenie spočíva vo vybraní platní na party, doma sa snažím skôr o zdokonalovanie sa v technických veciach, o čom hiphop dj-ing je. Ak nejaký dj berie dj-ing iba ako odohranie pesničiek na party tak sa veľmi ochudobnieva a okráda.
Hip hop a Slovensko?
Je to čím ďalej, tým lepšie – break, graffiti, produkcia skupín, nové skupiny, čomu dosť prispieva i zavedenie internetu a akýsi dialóg medzi ľuďmi. Aj keď mnohí si nepamätajú a nezažili staršie časy, čo im je dosť na škodu…
Špecializuješ sa čisto na hip hop, alebo skúšaš zapojiť aj iné štýly?
Hrávam čisto hiphop, i keď aj taký Cassius nie je zlý…
Plány do budúcnosti?
Zlepšiť sa, spoznať a vymeniť si skúsenosti s ľuďmi, ktorí sa djingu tiež venujú.
Leží ti niečo na srdci?
Chcel by som ešte povedať, že sa mi nepáči keď sa ľudia z rodín s dobrou výchovou cítia menejcenný iba preto, že hip-hop vznikol na ulici, kde sa používajú nevyberané slová, tak aj oni, aby dokázali, že to berú vážne, morálne klesajú.
Zdravíš?
Pozdravujem Prešov, Zlaté Moravce, Poprad, Piešťany, Trnava scénu – Koar a.k.a Picus, Shakul, Spank, Lubo Andrej Tomáš (bboys), Ivan, Rišo, Zdeno, Špendlík, Tučko, Peťo, Djuri a emigranta Poka, tt baby žijúce s hip-hop dianím, i keď všetky sú iba v póze (ale bez nich by to bolo zlé) a samozrejme artattack stuff + true hip-hop people